vad ska man göra, när man inte vet vad man ska göra?

Hur vet man att man inte längre tycker om någon?
Hur får man bekräftat för sig själv att man inte längre har några känslor kvar?
Måste personen skaffa ny?
Måste personen sluta visa intresse?
Det är nog så, att man alltid vill ha det man inte kan få.
Man vill att allt ska gå ens väg, som man planerat, men när planen inte går som man vill, måste man tänka till.
Vilket vi i dagens samhälle gör för lite av.
Vi tänker inte ordentligt. Vi tänker inte igenom våra svar, Vi funderar aldrig klart..
Vi gör det som är bekvämast, det som är lättast, som är bäst just då.
Men är det bäst sen?
Är det lättast?
Miljoner frågor, men inga svar.
Tankar och idéer flyger, men svaren finns på marken.
Vi måste ta oss ner till marken, och hitta tillbaka till verkligheten, inse att, vi kan inte få allt vi vill.
Vill man ha något, måste man kämpa för det. Man måste nästan nå botten, för att ta sig till toppen.


Så hur vet jag, att jag inte längre har några känslor för min föredetta?
Jag kan ju vara avundsjuk ändå? Även om jag inte har några känslor, bara för att jag var van vid att han varit min? att det alltid varit mig han tänkt på, mig han älskat.
Måste jag hitta någon ny? Någon annan att tänka på?
Är det tidsfördriv?
Är det distraktion?
Om jag hittar någon ny, är det kärlek då?
Hur vet jag det?
Eller tror jag bara det, för att då är det någon som tänker på mig, som älskar mig..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0